bartoszklos1, Podejdź do koła i kopnij w oponę czy słyszysz dzwonienie,jeśli tak to stawiam na klocki hamulcowe,a dokładnie te wąsy co są przymocowane do klocków.
[Passat 3c2] co sie mogło wysypać...
Zwiń
X
-
[Passat 3c2] co sie mogło wysypać...
Witam
Na wstępie przepraszam że w wątku o O2 ale chyba troubleshooting/elektronika najbliższy temu modelowi passata...
w skrócie:
miesiąc temu kupiłem w Irlandii passata B6 2006r BXE, spisywał się dobrze więc po tygodniu chip tunning - po nim na kompie nie pokazywały się dodatkowe błędy (odkąd go mam były zawsze 3: silniczek obiegu zamkniętego klimatyzacji, nagrzewnica elektryczna i świeca żarowa na 4 cylindrze) - tydzień temu wymieniłem w nim klocki z tyłu (zgodnie z procedurą), wszystko było ok - zrobiłem z 300km po czym wczoraj pojechaliśmy "na wycieczkę", auto jechało bezproblemowo jakieś 150km, dojechaliśmy do celu (pewne ruiny opactwa na dużym wzniesieniu) wyłączyłem auto i po ponownym uruchomieniu "zaczął się koncert" - migająca kontrolka hamulca + nie ustający dźwięk jak przy zapięciu pasów (dodam że auto wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy/awaryjny)... pomyślałem że "ostro pod górę więc może płyn hamulcowy" - na szczęście miałem w bagażniku 1/2 litra, dolałem "do pełna" ale wciąż to samo... praktyczny test hamowania: wszystko ok, silnik ciągnie jak zawsze, test hamulca ręcznego - działa, nie ściąga w żadną stronę - puszcza tez bez problemu... - pierwsza myśl: bezpieczniki, sprawdziłem wszystkie - całość ok...
odpięta klema + akumulatora na ~2minuty - bez zmian... poddałem się i w akompaniamencie muzyki powoli wróciłem do domu.
Podłączyłem pod VAG i oniemiałem:
Sunday,09,March,2014,15:45:09:46862
VCDS Version: Beta 912.0
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G
Component and/or Version: EPB VD8HC005 013 0005
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 00430 209 84761
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11111100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 13
Reset counter: 39
Mileage: 227112 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:48:11
Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 87
VCDS Version: Beta 912.0
Data version: 20091201
Sunday,09,March,2014,15:50:00:46862
Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 62 72 7D
VIN: WVWZZZ3CZ6P216661 Mileage: 227200km/141175miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Sporadic communication error 1000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
7D-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 LR HW: 03G 906 021 LR
Component: R4 1,9L EDC G000SG 8959
Revision: --H02--- Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 0000071
Shop #: WSC 66565 257 00032
No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 X
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl
Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P
Component: ESP 440 C2 H015 0004
Revision: H015 Serial number: 0100003002
Coding: 0013569
Shop #: WSC 00028 028 00001
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 60
Mileage: 225400 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:05:31
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl
Part No SW: 3C0 907 044 AA HW: 3C0 907 044 AA
Component: ClimatronicPQ46 050 0404
Revision: 00050005 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
2 Faults Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 128
Reset counter: 39
Mileage: 225351 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:56:10
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 60
Mileage: 225400 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:05:34
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 J HW: 3C0 937 049 J
Component: Bordnetz-SG H37 1301
Revision: 00H37000 Serial number: 00000004090639
Coding: 03800F0700041A00000A00000F00000000085D435C0000
Shop #: WSC 00028 028 00001
Component: Fehler Lin-Slave 01
3 Faults Found:
02071 - Local Databus
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 39
Mileage: 227120 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
ON
Voltage: 14.25 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 60
Mileage: 225400 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
ON
Voltage: 12.05 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 39
Mileage: 227120 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
ON
Voltage: 14.25 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl
Part No SW: 3C0 909 605 J HW: 3C0 909 605 J
Component: 05 AIRBAG VW8 029 2521
Revision: 09029000 Serial number: 003A2PMYVWSF
Coding: 0012341
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl
Part No SW: 3C0 953 549 A HW: 3C0 953 549 A
Component: Lenksäulenmodul 005 0010
Revision: 00005000 Serial number: 3C5953507B
Coding: 0000011
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
Part No SW: 3C0 920 851 M HW: 3C0 920 851 M
Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 4242
Revision: V0044000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0007105
Shop #: WSC 73430 210 01865
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 79
Mileage: 225400 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:05:32
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl
Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A
Component: Gateway 007 0040
Revision: 00007000 Serial number: 0700C063310084
Coding: 3DFD2C04C21003
Shop #: WSC 00028 028 00001
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 60
Mileage: 225400 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:05:32
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: IMMO 038 0367
Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
Shop #: WSC 131071 1023 2097151
Part No: 3C0 905 861 D
Component: ELV 024 0370
3C0905861D ELV 024 0370
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
Part No: 1K0 959 701 K
Component: Tuer-SG 024 2802
Coding: 0000693
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K2 909 144 K
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
Shop #: WSC 00000 000 00000
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: KSG PQ46 ELV 038 0455
Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 00910A0801860E763804941570085F0B003C80
Shop #: WSC 00028 028 00001
Component: Sounder n.mounted
Component: NGS n.mounted
Component: IRUE n.mounted
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
Part No: 1K0 959 702 K
Component: Tuer-SG 024 2802
Coding: 0000692
Shop #: WSC 00028 028 00001
1 Fault Found:
00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl
Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G
Component: EPB VD8HC005 013 0005
Revision: 013
Coding: 0000011
Shop #: WSC 00430 209 84761
2 Faults Found:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 14
Reset counter: 39
Mileage: 227112 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:48:11
Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 87
02844 - Lamp for Automatic Parking Function
009 - Open or Short to Ground - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 39
Mileage: 227200 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:07:35
Freeze Frame:
Voltage: 12.32 V
Count: 64
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 186 P
Component: Radio GR0 015 0019
Revision: 0001503S Serial number: VWZ2Z2F4601876
Coding: 0040400
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN2.lbl
Part No: 1K0 959 703 F
Component: Tuer-SG 021 2436
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN2.lbl
Part No: 1K0 959 704 F
Component: Tuer-SG 021 2436
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00028 028 00001
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
Component: PTC-Element 0404
Revision: 00800000 Serial number:
Shop #: WSC 00000 000 00000
1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
014 - Defective
End ---------------------------------------------------------------------
Przejrzałem błędy i osłupiałem bo z 3 widzę całą litanię nowych...
próbowałem je wykasować ale powracają - najbardziej mnie zaskoczyła awaria silniczka wycieraczek (działały dosłownie 20min przez awarią hamulca - musiałem spryskać szyby) teraz brak odpowiedzi...
odłączyłem + akumulatora, jeszcze raz wyjąłem, sprawdziłem -> włożyłem z powrotem wszystkie bezpieczniki + przekaźnik w puszce pod maską (passat ma 2 puszki z bezpiecznikami) - 30A bezpiecznik F20 czy F22 (S20-S22) jest ok, po podpięciu aku wciąż to samo... wyczytałem że być może padł przycisk hamulca (ponoć częsta usterka) - na razie nie miałem jak sprawdzić, VAG -> 53 -> hamulec ręczny -> adaptacja 007 (otwarcie silniczka) działało, -> 006 zamknięcie - działało, -> 010 (kalibracja) nie działa, po operacji nie działało ponownie 006/007 - do odłączenia klem.
wycieraczki martwe - nawet nie drgną, rozebrałem część podszybia (ciężko to zrobić z wycieraczkami a nie wziąłem kluczy ops: ) i nie widzę żadnych poluzowanych kabli/wtyczek czy coś... bezpieczniki ok, nic nie sygnalizuje nie zakniętej maski (google sugerowało "engine hood Switch")
praktyczny test hamulców - oprócz dźwięku beepera i migających 3 kontrolek wszystko ok...
zrobiło się ciemno więc na wczoraj sobie dopuściłem - dziś pięta palce do pracy (na szczęście 15min z buta) i po powrocie chciałbym coś z tym fantem zrobić...
pytanie:
czy macie pomysła co mogło paść lub co wiąże z sobą wszystkie nowe usterki? (przypuszczam że coś z CAN ale nie bardzo się na tym znam...) w Polsce podjechałbym do mechanika ale tu za naprawę pewnie by krzyknęli z 1000E (wymiana samego oleju kosztuje 30E)
dodatkowe pytanie: czy ma znaczenie że odpinałem klemę + a nie masę - jeśli tak czy kompletne odłączenie akumulatora na kilka godzin może pomóc? (ile trzeba aby się wyzerowała pamięć podręczna kompa? - czyli błędy)
-
-
Jezeli jest to usterka stala, czyli cos sie przepalilo badz uszkodzilo, to odlaczenie akumulatora nic nie da.
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
Podejrzewam, ze to po wymianie klockow. Pewnie nie bylo robione w ASO?
Bład zasilania prawego silnika postojowego.
Sprawdz zaciski i przeczysc je bo moze gdzies jest paproch jakis i sygnal nie dochodzi do czujnika.
Sprawdz jeszcze sam przycisk bo tez podobno byla jakas akcja z zmiana oprogramowania jak i wymiana samego przycisku.
edit
prawdopodobnie wtyczki od zaciskow do wymiany.
Czesta usterka przy druciarskiej wymianie klockow/tarczy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajGeralt, na szybko to zobacz bezpiecznik od spryskiwaczy szyb. Z nim połączenie mają przekaźniki od wycieraczki.
Akumulator odepnij na 1,5h (ostatnio jeden ze sterowników mi tak długo trzymał w Passacie)
spryskiwacz szyb działa - jedynie wycieraczki stoją w miejscu ale spoko sprawdzę za kilka godzin, w którym miejscu jest ten bezpiecznik? - jak pisałem sprawdziłem wszystkie w skrzynce od kierowcy i skrzynce przy akumulatorze
http://www.slideshare.net/vwmaster/v...fuses-overview (o które dokładnie chodzi?)
klocki wymieniałem sam, podłączanie VAG -> 007 -> wymiana obu stron -> 006 -> 010 wszystko było ok, ręcznego używałem z ~5x od wymiany i było ok, jedyne co zauważyłem to chyba lekko zapieczone tłoczki - w zestawie który mam nie było klucza z 3 pinami pasującego do tych tłoczków więc musiałem się posiłkować żabką + duży ścisk stolarki i szło opornie le po robocie sprawdziłem kable - wyglądało że nic nie oderwałem/uszkodziłem (żadne "wtyczki" nie były odłączane więc to raczej nie paproch) - zgodzę się że mechanikiem nie jestem ale starałem się nic nie uszkodzić a o niekompatybilności zestawu (który pasował i do octavii i b5 i b5fl) przekonałem się po rozkręceniu całości (zamiast 1h robiłem to z ~3h zanim kumpel powiedział "patent z żabką") - jedyne co uszkodziłem to ~4mm pęknięcie gumowej osłonki tłoczka... co do wtyków zacisków nie wiem - możesz mieć rację ale jak to powiązać z innymi błędami? (nieszczęśliwy zbieg okoliczności?)
[ Dodano: Pon 10 Mar, 14 15:48 ]
ps:
to że przez tydzień po wymianie klocków nie było problemu nie ma znaczenia? (chodzi że wspomniałeś o dodatkowym prostowniku 12V - przed wymianą miałem trasę ~120km zakładam że akumulator był dobrze naładowany fakt prostownika nie miałem, VAG nie pokazywał błędów, kalibracja przeszła ok)
Komentarz
-
-
przyjrzyj się wiązce na podszybiu, czy nie ma gdzieś przetarć...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Geralt, błędy w centralnej elektryce (09) są spowodowane usterką na magistrali LIN ( wiszą na niej silniczek wycieraczek i czujnik deszczu zmierzchu ).
Wszystkie błędy wynikające z komunikacji z ECU silnika wystąpiły raz przy przebiegu 225400 km ( przypomnij sobie co robiłeś przy tym przebiegu - może odłączenie aku/jakiś bezpieczników itp ).
227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym
227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek
227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 )
Jak te przebiegi mają się do momentu wymiany klocków?
BTW. Masz Auto hold czy nie?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Geralt, błędy w centralnej elektryce (09) są spowodowane usterką na magistrali LIN ( wiszą na niej silniczek wycieraczek i czujnik deszczu zmierzchu ).
Wszystkie błędy wynikające z komunikacji z ECU silnika wystąpiły raz przy przebiegu 225400 km ( przypomnij sobie co robiłeś przy tym przebiegu - może odłączenie aku/jakiś bezpieczników itp ).
227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym
227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek
227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 )
Jak te przebiegi mają się do momentu wymiany klocków?
BTW. Masz Auto hold czy nie?
dziękuję za odpowiedź - niestety przeczytałem dopiero po powrocie do domu...
odnośnie pytań:
227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym - skoro skan który wkleiłem jest przy przebiegu 227200 to jedyne logiczne wytłumaczenie to właśnie podjechanie na ten nieszczęsny parking na wzgórzu
227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek - tu pewnie odpięcie + klemy akumulatora i sprawdzenie bezpieczników w puszce pod maską (moja dziewczyna wyczytała w necie że jest "druga puszka" którą pominąłem za pierwszym razem (sprawdziłem tylko te przy drzwiach) - nie jestem pewien ale bezpieczniki chyba sprawdzałem na podłączonym akumulatorze
227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 ) - nie sprawdziłem VAGiem bo nie przecyztałem wcześniej ale w odbiciu od ściany widziałem że światła hamulcowe dziłają ok, ps: ten błąd wczoraj udało się wykasować.
wymiana klocków ok 150km przed pierwszym błędem
co do wczoraj to kompletna porażka:
1 odpiąłem cały akumulator na 2h - nie pomogło
2 na odpiętym AKU sprawdziłem ponownie wszystkie bezpieczniki w obu skrzynkach (również miernikiem): nie pomogło
3 odkręciłem koło - próbowałem odpiąć wtyczkę od silniczka - tak zapieczona że poległem, mało brakowało a bym ją połamał więc odpuściłem (identyczna wtyczka jest przy czujniku płyny chłodzącego - ta wychodzi bez problemu ale do tamtej zrobiłem 4 podejścia łącznie z leżeniem pod autem i ani drgnie
4 VAG pokazał brak reakcji prawego silniczka na komendy (adaptacja & bloki pomiarowe)
5 próbowałem zdemontować podszybie ale poległem na wycieraczkach - są tak zapieczone że nie jestem w stanie ich zdjąć bez ściągacza... (próbowałem lekko opukać, wd40, szrpać, dźwigni ale nauczony doświadczeniem nie chciałem przesadzić (jak robiłem to w mojej octavii przed świętami zakończyło się wymianą szyby)) - odgiąłem w miarę możliwości plastiki ale nie dostrzegłem nic podejrzanego
6 zrezygnowany spróbowałem "ostatniej deski ratunku" - ponownie odkręciłem koło, delikatnie poszarpałem wtyczką (wciąż siedzi mocno bez luzów) i delikatnie postukałem w silniczek z różnych stron lekkim młotkiem (~300g) - odpiąłem aku, podłączyłem po 3 minutach i o dziwo dźwięk ustał (kontrolki jak migały tak migają ale nie słyszę beepera)
Laptop już był w plecaku a ja miałem delikatnie mówiąc brudne ręce więc dojechałem tak do domu, prysznic i resztę wieczoru poświęciłem mojej kobiecie...
chyba doszedłem do wniosku że bez mechanika (a przynajmniej kanału) niewiele zrobię... (boję się że dodatkowe szkody przerosną oszczędności)
Komentarz
-
-
A tak z ciekawosci spytam. Czy tam zaciski same nie powinny wrocic do pozycji 0 jak na tym filmie :?:
Przeciez tu gosc praktycznie bez uzycia sily chowa tloczek, a tu kombinowales jak cholera, wiec moim zdaniem zacisk jest uwalony, bo przekreciles na sile tloczek. Tu widac, ze gwint tloczka jakby sie chowa, a potem normalnie tylko wciskamy tloczek.[/youtube]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA tak z ciekawosci spytam. Czy tam zaciski same nie powinny wrocic do pozycji 0 jak na tym filmie :?:
Przeciez tu gosc praktycznie bez uzycia sily chowa tloczek, a tu kombinowales jak cholera, wiec moim zdaniem zacisk jest uwalony, bo przekreciles na sile tloczek. Tu widac, ze gwint tloczka jakby sie chowa, a potem normalnie tylko wciskamy tloczek.[/youtube]
[ Dodano: Wto 11 Mar, 14 18:05 ]
ps:
"BTW. Masz Auto hold czy nie?"
nie mam
Komentarz
-
Komentarz